Przejdź do treści

magnet 2017

 

XXII Mazowiecki Rajd Weteranów Szos
„Magnet 2017”

 

W dnich 19 – 21 maja już po raz XXII zorganizowaliśmy Mazowiecki Rajd Weteranów Szos. W ramach Rajdu Magnet odbyła się I Runda Eliminacji Mistrzostw Polski Motocykli Zabytkowych. Towarzysząca naszej imprezie kapitalna pogoda sprawiła że w biurze rajdu zarejestrowało się ponad 130 motocykli, z których aż 96 wyruszyło w rajdowe szranki. Tej wiosny postanowiliśmy poprowadzić trasę nieco dalej i odwiedzić leżący nad meandrującym Liwcem średniowieczny zamek. Gościliśmy tam Magnetem dwadzieścia lat temu, zatem niewielu uczestników mogło go podczas mińskich rajdów wcześniej zobaczyć. Tam poczęstunek i zwiedzanie komnat wraz z pokaźną kolekcją broni białej urozmaiciły próby sprawnościowe. Dalej przez lasy i pola północnych krańców Mazowsza trasa biegła do Kałuszyna i Mińska. Meta pod pałacem Dernałowiczów, popas i wspaniały konkurs elegancji, po którym w salach dworu jak tradycja nakazuje odbył się Bal Komandorski. Wręczono nagrody i wyróżnienia a zabawa jak zawsze skończyła się z pierwszymi promieniami słońca. Szkoda, że zawsze po tak wspaniałym spotkaniu musi działać przysłowie że ....wszystko co dobre szybko się kończy.

Wyniki i wyróżnienia Magnetu 2017:
Klasyfikacja Mistrzostw Polski:

Klasa PRE’ 55
1.Tomasz Reichman
2.Paweł Kut
3.Łukasz Górecki
4.Artur Węgler
5.Piotr Tubilewicz

Klasa Post’55
1.Szymon Reichman
2.Michał Siemiński
3.Piotr Płudowski
4.Marcin Trzciński
5.Jan Kowalik

Klasa Post’ 70
1.Jerzy Szymiczek
2.Krzysztof Adamiec
3.Bogusław Miciałkiewicz
4.Roman Kapłunow
5.Tomasz Karlicki

Klasa OPEN:
1.Tomasz Sobieszek
2.Paweł Jońca
3.Leszek Ostrowski

Najstarszy motocykl biorący udział w rajdzie – NSU z 1932 roku Mariana Szczygła.
Amazonka Rajdu – Ewa Chorek
Najdłuższa trasa przebyta do Mińska (na kołach) – Kwiatoń Bartosz, DKW z 1938 roku (przejechał 450 km)
Najciekawszy motocykl – RUDGE Sport Special z 1937 Konrada Madeja
Zwycięzca konkursu elegancji – Piotr Tubilewicz motocyklem Sokół 1000
Najliczniejsza grupa – Polskie Stowarzyszenie Motoryzacyjne FUKS z Cieszyna
Najciekawszy motocykl okresu PRL – Komar MR232

Komandorem rajdu był Daniel Gągol
Kierownikiem trasy – Piotr Wojdyga

 

 

 

 

 

 

Wspierają nas:

  






Copyright © 2011 Klub Dawnych Motocykli MAGNET